Jak przechwycić adres email z formularza, po kliknięciu przycisku SUBMIT, za pomocą Google Tag Managera

Czasami istnieje potrzeba przechwycenia adresu email przez zewnętrzne oprogramowanie.

Jak to w świecie IT bywa, sposobów jest bardzo dużo.

Tutaj przedstawię taki który nie wymaga ingerencji w kod źródłowy strony ani modyfikacji kodu formularza, z wykorzystaniem Google Tag Managera oraz prostej funkcji  JavaScript przeszukującej wprowadzoną treść w formularzu, w poszukiwaniu ciągu odpowiadającemu wartości email.

Taką funkcjonalność można wykorzystać np. do uzupełnienia danych w systemie analitycznym np. Matomo.

Pierwszą rzeczą, jaką potrzebujemy to oczywiście już zainstalowany Google Tag w naszej stronie, tego tutaj nie opisuję, wychodzę z założenia, że jest to już zrobione.

Po zalogowaniu do GTM klikamy REGUŁY:

Następnie dodaj REGUŁĘ (Trigger), kliknij Nowe:

Potem wybierz typ reguły, aby rozpocząć konfigurację…

I wybierz Przesłanie formularza

Teraz nadaj nazwę tej Reguły (Triggerowi) i kliknij Zapisz:

Teraz wybierz Zmienne:

Kliknij — Skonfiguruj, a następnie zaznacz wszystkie zmienne pod napisem Formularze:

Teraz potrzebna jest nam niestandardowa zmienna o nazwie np. emailInput, zawierająca kod JavaScript, który przeszuka nam powyższe zmienne, w celu znalezienie wyrażenia odpowiadającego emailowi, przesłanemu przez formularz, po kliknięciu przycisku SUBMIT.

Dlatego kliknij po prawej Nowa:

Następnie, Konfiguracja zmiennej.

Potem kliknij Niestandardowy kod JavaScript.

Wklej kod, który jest poniżej tego obrazka, nadaj nazwę dla tej zmiennej np. emailInput

Wklej poniższy kod:

function() {
try {

var searchEmail = function(input){

for(i=0; i<input.length; i++){

email = input[i].value;
if(email.match(/^([\w-]+(?:\.[\w-]+)*)@((?:[\w-]+\.)*\w[\w-]{0,66})\.([a-z]{2,6}(?:\.[a-z]{2})?)$/i)){
return email;
}
}
}
return searchEmail({{Form Element}});
}catch(e) {
return „”;
}
}

Teraz zapisz tę zmienną.

Ostatnim elementem jest już dodanie i opublikowanie potrzebnego nam TAGu, który zostanie odpalony, po wysłaniu formularza i przekaże dane z tej zmiennej do naszej docelowej aplikacji np. Matomo.

Więc kliknij Tagi i kliknij Nowy.

Następnie wybierz Niestandardowy kod HTML i wklej tutaj kod ze swojej aplikacji:

Ostatnim elementem jest wybranie wcześniej utworzonej Reguły (Triggera), który wyzwoli ten TAG jak poniżej:

W ten sposób utworzyłeś dodatkowy kod, który wyszuka email w przesłanym formularzu i przekaże go jako wartość niestandardowej zmiennej do kod w utworzonym TAGU.

A jeżeli chciałbyś poznać najskuteczniejszy Model Biznesowy, dzięki któremu możesz skalować swój biznes usługowy lub produkcyjny, to zapraszam na moją listę e-mail, tam jest wideo, na którym bezpłatnie go omawiam.

https://PiotrSygut.pl

Możesz też dołączyć do programu ZNWO, czyli Zarabiaj Na Wiedzy Online, o tym informacja jest również na mojej liście email:

https://PiotrSygut.pl